Zdrowe pieczywo jako niezbędny element diety

Przejście na dietę dla wielu osób oznacza konieczność ograniczenia się do niezbyt smacznych, ale za to zdrowych produktów, do tego w mniejszych ilościach. Niektórzy bez konsultacji z kimkolwiek rezygnują z pewnych rodzajów żywności, na przykład z pieczywa. Usunięcie określonych składników z diety bywa dobre jedynie w przypadku alergików, ale i wtedy przeważnie należy zastąpić je odpowiednim suplementem. Wspomniane pieczywo jest bardzo ważnym elementem w diecie i zamiast z niego rezygnować, trzeba jedynie zmodyfikować przyzwyczajenia.

Zobacz: https://e-spar.com.pl/kategoria/pieczywo-cukiernia/26

Czym jest zdrowe pieczywo i co daje?

W sklepach łatwo kupić pachnący i rumiany chleb pszenny, są też duże ilości przeróżnych bułek i bułeczek, które na odległość kuszą zapachem. Tzw. pieczywo białe zdaje się być uniwersalnym wyborem większości klientów, bo ładnie wygląda i dobrze smakuje. Niestety, choć walory tego rodzaju chleba i bułek są niepodważalne, jedząc je trudno będzie zgubić zbędne kilogramy. Zamiast rezygnować całkowicie z pieczywa, trzeba wybierać ciemniejsze – takie, w którego produkcji nie obrano ziaren zbóż ze wszystkiego, co jest cenne.

Dzięki obecności pieczywa w diecie można zapewnić organizmowi potrzebną ilość węglowodanów. Węglowodany gwarantują napływ energii i dobre samopoczucie, stąd łatwo sobie wyobrazić skutki eliminacji kanapek z codziennych posiłków. Inną ważną składową występującą w pieczywie jest błonnik, substancja usprawniająca działanie układu pokarmowego. Błonnik poza tym wpływa na szybkie sycenie się spożywanym pokarmem, więc w rezultacie je się mniej.

W tym dziale  Zalety zakupów online

Ile pieczywa w diecie?

Korzystając z różnych dostępnych rodzajów pieczywa można tak skomponować dietę, by jeść smaczne, zróżnicowane i zdrowe posiłki. Ilość dobiera się, biorąc pod uwagę zawartość kalorii oraz składników odżywczych. Im bardziej zaawansowana i restrykcyjna dieta, tym będzie to trudniejsze. Dlatego w wielu przypadkach dobrze jest posłużyć się kalkulatorem kalorii, ułożyć sobie jadłospis uwzględniając wszystkie wartości lub po prostu skorzystać z pomocy dietetyka. Przeważnie w posiłkach nie będzie miejsca na pieczywo białe, które w porównaniu z innymi rodzajami jest najmniej zdrowe i wartościowe. Niektóre osoby nie powinny jeść go w ogóle (np. cukrzycy albo sercowcy, którzy muszą wspomagać leczenie odpowiednią dietą i dzięki temu pozostają na dłużej w dobrym zdrowiu).

Zamiast chleba i bułek z mąki białej, do diety warto wprowadzić pieczywo mieszane (niezbyt ciemne), z ziarnami, lub tzw. razowe. Bardzo istotne jest to, z jakiego ziarna przygotowano pieczywo. Zdrowe są np. produkty z mąki orkiszowej, bardzo modne i smaczne, żytniej czy owsianej. Informacje o tym, jaka mąka wchodzi w skład chleba czy bułki, można przeważnie znaleźć na etykiecie. Wiele rodzajów pieczywa zawiera też widoczne, większe ziarna (czasami nawet w całości), będące nie tylko dodatkiem smakowym, ale też źródłem antyoksydantów, nienasyconych kwasów tłuszczowych i witamin z grupy B.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *