Zdrowe koktaile owocowe na śniadanie – z czego wykonać?

Śniadanie to bardzo ważny posiłek. Każdy z nas przed rozpoczęciem nowego dnia powinien otrzymać odpowiednią dawkę energii i składników odżywczych. Niestety często to zaniedbujemy. Niektórzy twierdzą, że mają rano za mało czasu, inni, że po obudzeniu nie są jeszcze głodni. Czy istnieje jakiś sposób, żeby jednak przekonać wszystkie te osoby do robienia sobie śniadań? Być może odpowiedzią są koktajle owocowe.

Jakie są zalety picia koktajli owocowych?

Na pewno przygotowanie pełnowartościowego śniadania, złożonego z różnych produktów, jest dość czasochłonne. W każdym razie trzeba wówczas wcześniej wstać, zająć się zrobieniem kanapek, a potem jeszcze spokojnie je zjeść. Dla wielu osób łatwiejsze może okazać się przygotowanie koktajlu owocowego. Co prawda na to również trzeba znaleźć chwilę czasu, ale zwykle mniej niż w przypadku tradycyjnego śniadania. Poza tym można popijać koktajl i jednocześnie przeglądać papiery, które będą potrzebne w pracy, czesać się czy wyprawiać dziecko do szkoły.

Koktajle owocowe to doskonały sposób na dostarczenie naszemu organizmowi sporej dawki składników mineralnych, witamin i błonnika. Na pewno jest to dużo lepszy pomysł niż przyjmowanie suplementów diety, które przecież uzyskiwane są w sztuczny sposób. Warto wykorzystać fakt, że w końcu przez cały rok mamy dostęp do świeżych lub ewentualnie mrożonych owoców. Poza tym w naszych koktajlach mogą znaleźć się również inne produkty, w zależności od indywidualnych preferencji. Wystarczy więc zaopatrzyć się w wyciskarkę do owoców oraz warzyw lub blender, i można zacząć przygodę z koktajlami.

W tym dziale  Witamina D – dlaczego warto ją zażywać

Łatwy sposób przygotowania, wygodna forma spożywania, a przede wszystkim dużo wartościowych substancji odżywczych w jednej szklance – nie da się ukryć, że zdrowe koktajle owocowe na śniadanie to dobry pomysł!

Jakie koktajle owocowe można robić na śniadanie?

Najbardziej podstawowa wersja koktajli to połączenie kilku rodzajów owoców oraz ewentualnie wody. Bardzo dobrze smakują truskawki z bananem. Można dorzucić jeszcze kiwi, zastąpić truskawki jagodami lub banany wiśniami. Spróbujmy też koktajlu malinowo-brzoskwiniowego, bananowo-pomarańczowego czy sporządzonego z malin i awokado. Najlepiej codziennie lub co kilka dni łączyć inne owoce, dzięki temu koktajle nie znudzą się nam. Oczywiście można wybierać więcej niż dwa owoce, a także inne składniki. Zresztą koktajl z samych owoców to trochę za mało na śniadanie, więc jeśli ma zastąpić pełnowartościowy posiłek, powinno znaleźć się w nim coś jeszcze.

Na pewno można polecić robienie koktajli owocowych na bazie mleka. Jest ono ważnym źródłem wapnia. Osoby, które dbają o linię powinny zwrócić uwagę na zawartość tłuszczu, ale uwaga – nie kupujmy mleka, które jest go całkiem pozbawione. Chodzi o to, że tłuszcz jest potrzebny do tego, aby nasz organizm mógł przyswoić witaminy. Jeśli ktoś ma uczulenie na nabiał krowi, do wyboru są mleka sojowe, ryżowe, migdałowe czy owsiane.

W tym dziale  Skąd się bierze łupież i jak z nim walczyć?

Żeby urozmaicić jeszcze nasze koktajle owocowe, a jednocześnie sprawić, żeby były bardziej pożywne, można dodawać do nich płatki, otręby lub zarodki zbóż. Będzie to dodatkowa dawka węglowodanów, witamin, minerałów oraz błonnika. Zamiast mleka niektórzy używają jogurtu, kefiru czy maślanki.

Poza tym warto łączyć owoce z warzywami. Okazuje się, że takie kombinacje są naprawdę dobre, a na dodatek słodkie. Do bananów oraz jabłek możemy dodać ogórka lub szpinak, i ewentualnie miód.

Koktajle owocowe można również przyprawiać, dodając do nich wspomniany miód, syrop klonowy, cynamon, natkę pietruszki, bazylię, miętę oraz wszystko to, na co akurat przyjdzie nam ochota. Unikajmy jednak cukru – w końcu mają to być zdrowe koktajle owocowe!

One Comment on ““Zdrowe koktaile owocowe na śniadanie – z czego wykonać?”

  1. Dafi

    Widzę, że jest dużo zalet, ale ja piję je bo są smaczne, zdrowe i po prostu je lubię. Dużo świetnych pomysłów na to, jak przygotować taki koktajl znalazłam na stronie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *